Cảo chiên và chả giò - Fried dumplings and shrimp spring rolls

Mỗi lần nghĩ đến những ngày cuối tuần ở bên gia đình, bạn nghĩ đến những món ăn gì?

Gần 20 năm ở bên bố mẹ, hầu như cuối tuần nào có thời gian, bố mẹ và tôi đều cùng nhau làm những món ăn mà cả nhà đều thích. Hôm nay tôi đã nghĩ đến món cảo chiên, chả giò tôm thịt và xà lách trộn dầu giấm này.

Công đoạn chuẩn bị cho món ăn này cũng khá lâu, vì phải sơ chế nhiều nguyên liệu như băm thịt, bóc tôm, thái hành, mộc nhĩ, nấm hương, rửa rau, … cuốn chả giò, gói há cảo, trộn xà lách, ngâm chua đu đủ, cà rốt, làm nước mắm chua ngọt, … Nhưng khi có 3 người cùng làm thì mọi chuyện sẽ nhanh hơn rất nhiều 😊 Món nào ngon thì cũng vậy thui, làm thì lâu mà ăn thì nhanh 😊))

Nghĩ đến cảnh gia đình đoàn tụ cùng nhau ăn mâm cơm những ngày cuối tuần thật vui và cũng thật buồn vì giờ tôi không còn được cảm nhận điều đó nữa…

P/s: hình này là hình ngày trước lúc còn ở nhà với bố mẹ, đây là món tôi rất thích ăn nên bố mẹ luôn làm rất nhiều.

Every time thinking of weekends with your family, what dishes come to your mind?

Nearly 20 years living with my parents, almost weekends, we make dishes that the whole family likes. Today I was thinking of this fried dumplings, shrimp spring rolls, mixed salad with oil and vinegar.

The preparation stage for this dish is also take time, because many ingredients must be preliminarily processed such as minced meat, peeled shrimp, sliced onions, wood ear mushrooms, shiitake mushrooms, washed vegetables, etc. , pickled papaya and carrots, making sweet and sour fish sauce, ... But when there are 3 people working together, everything will be much faster 😊 Any delicious dish is the same, it takes a long time to make but eating its so fast 😊))

Thinking about family reunions on weekends is both fun and sad because I can't feel that anymore...

P/s: This picture is the day when I was at home with my parents, this is my favorite dish so my parents always make a lot.


 

Nhận xét