Bột chiên trứng - Fried Rice Flour Cake with Eggs


Món của ngày hôm nay là bột chiên trứng. Nhìn đơn giản vậy thôi nhưng cách làm cũng khá phức tạp và lâu nếu bạn tự làm từ A đến Z nha.

Khi đi ngang qua con đường đến trường học thân quen cũ, mình chợt nhớ về những ngày tháng chiều tối học xong ở trường chính là sẽ tiếp tục được mẹ chở qua trường học thêm. Và giữa những ca học như vậy, mình sẽ được mẹ mua cho bột chiên hoặc nui chiên hoặc những món ăn xế lấy sức học tiếp 2 ca tối.

Bột chiên thì bên ngoài giòn, bên trong mềm, có vị bùi của khoai môn, vị beo béo của trứng chiên bám lên từng miếng bột, chấm với nước tương (xì dầu) người ta đã pha nhạt đi nhưng có vị ngọt, chua, cay và ăn kèm cả đu đủ, cà rốt bào sợi ngâm giấm chua chua ngọt ngọt và còn có cả mùi thơm của hành lá phủ bên trên. Tất cả những hương vị đó đến giờ mình vẫn còn nhớ như in.

Nếu được quay lại khoảng thời gian đó, mình sẽ muốn ăn dĩa bột chiên đó cùng mẹ… Nhớ lại món bột chiên này thì cũng là những ký ức mẹ chở mình đi học suốt mấy năm trời đằng đẵng cả ngày mưa to gió bão nhưng chưa lần nào mình hỏi mẹ ăn chung với mình hay không…

Kỷ niệm vui hay buồn nhỉ?

p/s: Hình này là khi mình không tìm được quán bột chiên nào gần nhà mà vì thèm nên tự tra trên mạng và làm lại để ăn và cũng để ông chồng chưa bao giờ biết mùi vị này được nếm thử dù không giống với vị mà mình đã từng ăn ngoài cổng trường đâu.

Today's dish is Fried Rice Flour Cake with Eggs. It looks so simple, but the way to do it is quite complicated and takes time if you do it yourself from A to Z.

As I walked through the streets to my old school, I suddenly remembered the days when I finish afternoon classes and would continue to be driven by my mom to evening classes. And between such classes, my mom will buy for me a fried rice flour cake with eggs or fried noodles or snacks so that I can study for 2 more evening classes.

Fried rice flour cake is crispy outside, soft inside, has the fleshy taste of taro, the greasy taste of fried eggs clinged to each piece, dipped with soy sauce that has been diluted but has a sweet and sour taste. , spicy and served with papaya, shredded carrots soaked in sweet and sour vinegar and also has the aromatic scallions topped with. All those flavors I still remember vividly to this day.

If I could go back to that time, I would want to eat that dish with my mom… Recalling this dish is also the memory of my mom driving me to school for many years, all day even stormy days but I have never asked my mother to eat with me or not...

Happy or sad memories?

p/s: This picture is when I couldn't find any street food vendor sold this near my house so because of craving, I looked it up online and made it again to eat and also let my husband who hasn't known this before to taste it even though it was not the same with the taste that I used to eat outside the schoolgate.


 

Nhận xét